torsdag 15 oktober 2009

Veckans BloggTema - Kroppen

Mymlan vill att vi ska ha kroppen som bloggtema denna veckan.

När jag läste det så det första jag tänkte på var naturligtvis på min egen kropp. Det är ju den man känner till bäst. Man ser andras och ibland så önskar man att man hade sett ut som den andra tjejen man såg gå förbi eller liknande.

Samtidigt vill jag inte vara utan min egen kropp. Det är ur den som mina barn kommer. Däremot så skulle jag nog vilja "fila" till den lite. Efter 7 barn så har man fått en liten mage. Inte så liten i mina ögon och säkert inte i många andras ögon heller.

Jag försöker att inte vara så kroppfixerad. De är jag inte när det gäller andras men just min egen så är jag nog lite det. Tyvärr så skyller jag ifrån mig lite här nu men jag tror att det är samhällets fel. Det finns många fördomar och kläderna man ska köpa idag i affärerna är för dom trådsmala människorna. One Size står det i dom. En annan som fått 7 barn ska då åla sig in i dessa små textilier. Man ser ut som en uppstoppad falukorv i dom.

När jag var barn så var jag väldigt smal. När jag ser foton på mig själv idag från då jag var barn så var jag fruktansvärt smal. Man såg alla ben i stort sett. En vandrande tändsticka. Ja...jag hade kanske inte lagt märke till det på samma sätt om jag inte hade fått höra det av andra så ofta som mjag gjorde.

När jag var i tonåren och fram till ungdomen så var jag ett vandrande "skrangel". Det var iaf det jag fick höra av många andra.Det hördes när jag gick typ. Inte mina ord utan andra som tyckte att min kropp var för smal.

Javisst...det var jag ju men jag åt men jag gick inte upp i vikt iaf.

Sen fick jag barn o för varje barn jag fick så fick jag behålla några kilon. Jag var glad. Ingen sa något om min kroppsbyggnad heller längre.

Idag som vuxen så ser jag annorlunda på min kropp. Jag har mage o visst så kan jag längta tillbaka till den tiden då jag var platt, men idag så kan jag se på min mage med ett leende. Den finns där för att jag har burit o fött 7 underbara juveler.

Tänker jag på det så älskar jag min kropp.




Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

1 kommentar:

  1. Hej jag kollade på blog action day-listan över svenska bloggare och hittade din blogg,läser igenom de svenska bloggarna men ser att du inte har ett inlägg om klimatfrågan änu, så jag återkommer. mvh

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...