måndag 2 november 2009

Jäktad o stressad

Tänk så fel mycket kan bli när något händer som man inte är beredd på. Min son kom 14:55 o sa att hans lärare hade påmint honom om att påminna mig om ett möte som skulle börja kl 15. Jag förstod ingenting. Vad för möte? Är det en tid som jag har fått veta men glömt? Ja ja...jag satte mig på cykeln o trampade på. Kom en aning andfådd till skolan o visste inte vart jag skulle gå.


Jag knackade på hos rektorn o frågade henne om hon visste vad det var för möte jag skulle på. I samma stund som jag hade uttalat frågan så kände jag mig dum. JAG ska på möte men vet inte vart o frågar rektorn om hon visste. Hur smart låter det?


Hon visste inte heller så jag traskade upp till klassrummet. Där sitter de två lärarna som sonen har. Ja tänkte jag. Jag har nog kommit rätt men då slog det mig att jag nog skulle haft sonen med mig?!


Jag stormar in o säger att jag inte får tag på sonen för jag hade faktist försökt o ringa honom men han skulle på innebandyträning. De tittar på mig precis som om jag var ute o cyklade. Den ena läraren säger då att det inte var där jag skulle utan sonen skulle till en annan lärare.


Då förstod jag ingenting, men det gick upp ett annat ljus. Helt plötsligt så kändes det bra o det var inte alls konstigt att jag inte var där från början o det var inte konstigt att jag var oförstående med detta möte för den som ordnade mötet från första början hade glömt o meddela mig.


När jag ändå var där så pratade vi en lång stund om sonen o om hur det går med hans skolgång. Jag tittar på kl o ser att hon är 15:55. OJ...jag som skulle hämta tvillingarna 15:15.


Jäkt jäkt o åter jäkt. Halvsprang till fritids o det första jag gör är att be om ursäkt för att jag var sen. Är du frågar fritidsfröken. Hur dags skulle du hämta idag då?


Hmmm...de hade inte själv koll o jag jäktar på som en idiot . Ja ja...jag bad iaf om ursäkt o gick trött därifrån med barnen.

Nu sitter jag hemma i soffan o funderar på o ta en kopp kaffe o varva ner o tänka på vad jag ska skriva för inlägg i veckans bloggtema hos mymlan. Man ska skriva om sin favoritblogg...eller favoritbloggar.

Ha en fin kväll!






Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

2 kommentarer:

  1. Hahaha jösses vilken dag! Jag hoppas du får en lugn kväll! det förtjänar du! :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig på pricken!!! Numera får jag skriva upp precis ALLT på almanackan på väggen. Jag beundrar dig som ändå kan hålla ordning på 7 barn. Jag har bara ett...

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...