tisdag 3 november 2009

Veckans bloggtema - Favoritblogg

Veckans bloggtema hos Mymlan är favoritbloggar. Jag läser inte så många bloggar om jag ska vara ärlig. Men dom jag läser är alla lika bra fast det inte är av samma innehåll. Att välja en favorit är svårt. Alla är ju lika läsvärda och man vill inte utesluta någon.

Englas mamma är en av favoriterna. Englas mamma har hamnat i en mardrömsliknande situation. Hon blev mot sin egen vilja mamma till en ängel. Hennes dotter blev mördad och att läsa om hennes tankar och känslor berör mig på ett sätt som jag har svårt för att beskriva. Englas mamma berör.

Sen har vi Whatthefuckdotcom. Jag älskar hennes humoristiska sätt att skriva på. Hennes blogg är mycket fin och mysig. Allt som oftast går man leendes därifrån. Tyvärr så kommenterar jag inte alltid när jag varit där. Det ska bli ändring på det!

Tonårsmorsa är en annan blogg som jag gillar. Hon skriver om allt möjligt o hon gör det j*kligt bra. Det är en blogg jag rekomenderar.

En trebarnsmammas vardag skriver om allt möjligt. Jag följer gärna hennes vardag som arbetande trebarns mamma. Hon har fullt upp men på något sätt så fixar hon allt iaf. Det är en mysig blogg.

Jag läser gärna Helenas blogg med. Helena skriver om sin vardag om kämpande, sjukhus glädje och sorg. Det finns tex Renées blogg som har Ehlers Danlos . Jag läser om hennes vardag.

Myrra , cpmamman , minimi , Karins värld , trollmorsan , Tiobarnsmamman är några andra som jag brukar läsa. Naturligtvis så brukar jag läsa mymlans blogg på bloggvärldsbloggen och Alex Schulmans pappablogg med.

Jag har säkert glömt några. Det finns många bra där ute i cybervärlden. Vad som gör att jag just läser de bloggar jag läser och vad de har gemensamt är förmodligen deras sätt att skriva på. Man blir intresserad av en fortsättning helt enkelt.



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

5 kommentarer:

  1. Gulle dig, tack! Tur att du inte ser hur det ser ut här hemma, för då skulle du se att det inte riktigt går ihop sig ;)

    SvaraRadera
  2. Lite röra har ingen dött av ;-)
    Jag känner igen det där...skratt...man hinner inte med allt man skulle vilja men man hinner med det som är viktigast. Barnen och familjen. llt annat praktist runtomkring finns det en morgondag för.

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket :) det där med kommentarer känner jag igen, jag är URUSEL! Jag kikar i ca 5-20 bloggar varje dag (beroende på hur tidigt Malcom somnar, "egen-tid" är svår att hitta ;)... men jag lämnar endast 2-3 kommentarer... Jag ska också skärpa mig! :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha klart man ska skratta... annars blir man galen (eller galnare ;) ... och det är ingen lag på att kommentera (som tur är annars skulle jag vara inspärrad för länge sedan) och även om du inte läser så många bloggar så har du en annan perfekt ursäkt... 7 barn, det är ju inte att leka med! ;)

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...