onsdag 3 november 2010

10-årig flicka födde barn

Dagen idag har sprungit i väg. Det är inte ofta den har gjort det den sista tiden. Man kan ibland tycka att den gör det men jämfört med idag så har det varit lugna dagar innan.

Jag har tvättat idag. Gjort kroppkakor, ätit dom, druckit kaffe och just nu så njuter jag bara av livets goda.


Barnen kivas och den ena ska höras mer än den andre, men det är väl så livet ska se ut?! Det är snart dags för barn att sova iaf och då kanske jag får lite tyst runt omkring mig.

I går gick vi en runda. Jag  Fredrik o de tre stora barnen. André hade sin flickvän med sig. Vi gick till brandstationen där Fredrik jobbar. De har fått en ny brandbil som vi ville titta på. Den var stor kan jag säga.

Vi fortsatte att gå sen en sväng. Det var skönt o komma ut o gå i friska luften. Idag har det varit mindre skönt. Det har blåst o det har varit kallt. 

Jag blev förvånad när jag läste i expressen att en 10-årig flicka hade fött en dotter. Ja det var egentligen inte det jag blev förvånad över utan det var mer av det jag läste.

Mamman till den 10-åriga flickan. Alltså bebisens mormor tyckte inte att det var konstigt att hennes dotter blev mamma. Hon förstod inte varför alla var så överraskade.

Nej det är klart. Vissa säljer sina barn. Några tar död på dom. Så varför skulle inte en 10-åring få barn vid den unga åldern? Pappan är tydligen äldre än sin flickvän. Hela 3 år så han är 13 år gammal.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...