torsdag 27 december 2012

Fjällbackamorden


Jag är med i en tävling där jag behöver röster. Vill du vara så hjärtlig och ge mig din röst? Jag är mycket tacksam för all hjälp. Tryck på länken nedan isf så har du automatiskt röstat på mig. 




Såg ni Fjällbackamorden igår? Det gjorde jag och jag var så förväntansfull nr jag satte mig framför TV:n kl 21. Jag blev faktiskt besviken. Jag älskar Camilla Läckbergs böcker och läser dom mer än gärna. Oftast så kan jag inte slita boken från näsan utan jag sitter där inne i boken.

Nu kom det en film med Camilla Läckbergs karaktärer Erika och Patrick Falk. Erika är författare och Patrick polis. Det sker några mord och det är upp till polisen att fånga mördaren. Dock så lägger Erika sig i undersökningen. Hon kommer och går som hon vill och polisen själv ger henne information. Patrick pratar själv med sin fru om undersökningen.

Det är här som jag tycker att det ballar ut helt. Det är inte trovärdigt för ingen polis skulle låta en vanlig Svensson ge sig in i undersökningarna på en mordutredning. Det finns ingen spänning i filmen och flera skådespelare är dessutom mindre bra i sitt agerande. De skriker i stället för att ha någon respekt i sin röst när de ska prata i en allvarlig scen.

Jag skulle nog kunna tycka att denna handling var bra i en bok, men knappast i en film. Den var usel faktiskt. Blir det fler filmer av Camilla Läckberg så hoppas jag att de är bättre. Själv förstod Camilla att filmen skulle få dålig kritik. Det var så jag uppfattade det som. Om man nu förstår att en film ska få dålig kritik innan den sänds varför inte försöka göra något åt det innan då?

Men som sagt. Jag kan ha missuppfattat det hela.

Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...