måndag 7 januari 2013

Forex.se

Forex.se känner väl alla till vid detta laget. Man kan bland annat låna pengar av dom. Jag skulle aldrig låna pengar faktiskt och det är inte bara på Forex jag inte skulle göra det utan över lag. Jag tycker det är onödigt att sätta sig i skuld. Det är bättre att spara och lägga undan pengar då och sedan kunna köpa det man vill.

Om jag mot förmodan skulle lånat pengar så skulle det vara till något viktigt. Att låna till personliga intressen skulle jag aldrig göra för det intresset lär bli dyrare än vad man först väntade sig. Många lånar pengar till resor. Det skulle jag aldrig göra faktiskt. Snacka om dyr resa. Den får man betala länge för och frågan är om det är värt det. Tror inte det.

När man ska låna pengar så måste man vara säker på att man klarar av månadsbetalningarna och räntan är något man ska kika extra på. Hur mycket får du betala utöver själva lånesumman? Ställ frågan sen: Har jag råd med det? Är det värt det? Hur lång tid tar  det innan jag själv har sparat ihop den summan?

Tänk igenom det hela innan du bestämmer dig för att ta ett lån.

Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...