måndag 21 oktober 2013

Att bli spådd: Tarot

När jag var yngre så satt jag alltid med en kortlek i handen. Jag la patienser och spådde mig själv eller min lillasyster. Det var roligt och spännande. Jag hade en bok där de hade olika kortspel samt olika sätt att spå via kort. Jag lade alltid stjärnan som den hette och försökte testa andra varianter att spå på.

Numera spår folk med tarotkort och jag har blivit spådd via det sättet en gång och det var rätt så intressant. Jag förstod efter det mötet med personen som utförde det hela att det inte var tillförlitligt. Under tiden man sitter och blir spådd så kommer det fram information om mig själv som den som spår använder för att komma med något som kan hända i framtiden. Saken är ju den att personen som blir spådd sitter ju med alla svaren själv.

Fast jag tror att man sitter med alla svar själv så är det ändå något med tarot som fångar in mig. Det är spännande och man vet ju aldrig om de som spår faktiskt kan ha rätt. När jag var på marknad för många år sedan så fanns det en kvinna där som ville spå mig. Jag sa att jag inte hade råd men hon ville spå mig gratis sa hon.

Ja gratis är bra och visst fick hon spå mig. Det hon berättade för mig var helt otroligt. Jag var med min mamma i stan så det hon berättade för mig var mycket konstigt för hur kunde  hon veta? Hon  berättade att jag hade ett litet barn som inte var så gammal. Det var en pojke och han föddes för tidigt. Pappan till barnet hade stuckit inte så lång tid innan barnet föddes.

HUR kunde hon veta att det var så? Jag hade inget barn med mig och jag hade aldrig sett kvinnan tidigare heller. Hon spådde mamma med och det gratis. Det hon berättade för henne var lika skrämmande rätt. Vissa har förmodligen förmågan att se för inte kan alla gissa rätt?

Har du blivit spådd? Stämde det?

Numera behöver man inte träffa personen som spår i verkligheten utan nu kan man spå sig online på nätet. Det har jag aldrig testat och tänker nog aldrig göra det heller. Är du intresserad av att läsa lite mer om tarot? Tryck på länken här bredvid: läs mer om Tarot.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...