måndag 7 oktober 2013

Nickelodeon



Mina barn vaknar tidigt på morgonen. Det spelar ingen roll om det är vardag eller helg. Visst ska an vara glad för det under vardagarna men när det är helg så vill jag gärna få sova till 07:30 i alla fall. Det finns lite positivt i det hela ändå. Mina barn hittar inte på några hyss utan de sätter sig oftast i vardagsrummet framför TV:n och klickar sig fram till Nickelodeon.

På den kanalen finns det en hel del som de gärna tittar på. Jag förstår inte hur de kan sitta där och se program efter program. Oftast så är det program som de redan har sett, men det spelar ingen roll. Nu finns Nickelodeon inte bara i TV:n utan de finns även på internet och det till barnens förtjusning. De har nu skapat en sida där barnen kan skapa sina egna ljud, Nickelodeon-ljud. Till hjälp får de en interaktiv ljudmaskin. Tänk så mycket som de kan hitta på?! Mina barn vet inte om det än men jag vet att de kommer bli förtjusta när de får höra detta.


Det finns många figurer på Nickelodeon men jag har en favorit själv och det är Svampbob fyrkant. Han är för få den lille svampen. Tänk att man skulle bli så förtjust i en svamp ;-) Har du någon favorit? Vilken är det i så fall?

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...