fredag 22 november 2013

Julklappstips

Jag har suttit och slagit in julklappar. Det är svårt med julklappar till de stora barnen samt några andra i släkten. Vad ska man köpa? De vuxna har ju allt tycker jag. Medan jag slog in julklappar till de små så funderade jag en del på julklappar till de som redan har allt. Jag kom på att man kan ju göra så mycket själv egentligen. Små fina saker som de egentligen inte saknar men som de ändå kan behöva.

Ja jag satt och pysslade lite och fick ihop en stor ask med små askar tändstickor. Sött att ha på bordet som en dekoration och den är lite trevligare att titta på än en vanlig tändsticksask tycker jag.  Den blev kanske inte så jättefin men den är min första så man kan inte ha för höga krav då :-)

Jag tycker själv det är jätteroligt att få saker som till exempel barnen har gjort. De har lagt ner tid och energi för att göra det dom gjort fint och det uppskattar jag otroligt mycket. Julklappar behöver  inte alltid kosta en massa pengar. Det är omtanken som räknas. Jag och Fredrik får ofta julklappar av barnen som de själva har gjort i skolan. De har svärvat på slöjdtimmen, de har pysslat på fritids eller köpt något som de sedan har pysslat ihop. Det är så roligt att få det och de är så förväntansfulla för de vill ju se hur vi reagerar :-)

Nu ska jag fortsätta här och slå in julklappar. Ha en fin kväll.

Intressant?

1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...