onsdag 18 december 2013

Fotvård är viktigt

När man är diabetiker så är fotvård mycket viktigt. man måste hålla fötterna fina och fräscha. Det är lätt att få sprickor och som de flesta diabetiker kanske vet så är sår svårläkta ibland. Jag sköter mina hemma och det fungerar hur bra som helst. Krämerna kostar lite men det är det värt. Jag får lena och fina fötter.

När man själv inte kan fixa så att man får fina och lena fötter så finns det fotvård att gå till. De finns överallt och man kan ringa sin vårdcentral och fråga dom vart man kan hitta någon som arbetar med fotvård. Det är verkligen värt att betala vad det kostar per gång när man går dit.

Hemma använder jag två olika fotfilar. En lite grövre och en lite mindre grov. Sedan putsar jag hälarna så de blir mjuka och fina. Sedan smörjer jag in dom med en speciell fotkräm som är just för hälar. Det blir super bra. Samtidigt som jag smörjer in krämen så masserar jag fötterna. Det är så skönt och man känner sig nästan pånyttfödd :-)


Bor du i Halmstad och söker fotvård? Klicka in på fotvård halmstad. Bor du inte där så finns det på varje vårdcentral i stort sett.

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Sjubarnsmamma

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...