onsdag 4 december 2013

Grattis min älskade pappa

Grattis min älskade pappa. Du finns inte bland oss längre men du ska veta att du är saknad. Mitt hjärta brister ibland och jag kan inte hålla den stora fasaden uppe. Tårarna rinner längs kinderna och jag känner mig som ett litet barn för jag vill bara att du ska komma tillbaka.

Jag vill gå upp till dig och sätta mig vid bordet hos dig. Dricka lite kaffe och prata vårt skit. Jag saknar tystnaden som vi kunde ha men då vi ändå sa så mycket till varandra. Ditt skratt och dina skämt minns jag med glädje. Ibland förstod jag inte först vad du menade med det du sa, men gud vad jag skrattade när den lille femöringen trillade ner.

Minns du pappa när vi gick ner till stan och köpte glass? Du älskade att sitta i stan och titta på folk. Fåglarna som gick runtomkring oss var nyfikna och de hoppades på att du skulle tappa något så att de fick något gott att tugga på.

Minns du marknaden i stan? Jag tog dig i rullstolen och gick rad upp och rad ner. Du ville ha bigarråer. Det spelade ingen roll vad de kostade för du skulle ha ett kg. Kosta vad det kosta ville :-) Du bjöd alltid på oss och barnen hängde på dig nästan men det älskade du.

Det har gått  två år och lite mer än fyra månader och ibland undrar jag hur tiden kan ha gått så fort och ibland så tycker jag att det känns så längesedan du gick bort till den andra sidan. Jag vet i alla fall att du har det bra där du är idag. Du slipper ha ont och hur man än vänder och vrider på det så vann du till sist i alla fall. Cancern förlorade sitt fäste om din sårbara kropp när du somnade in i evighetens vila.

Jag saknar dig fruktansvärt mycket pappa och du är otroligt älskad. Vi satte blommor på din grav och tände ett ljus. Jag gjorde egna dekorationer som jag smyckade med blandblommor och rosor. En stor som även var från Diana, Peter och Fredrik och den lille gjorde jag från mig själv. Det är tre röda rosor som står för Jag älskar dig. Den rosa buketten är från barnen.

Hampus och Pontus sjöng för dig idag. De sjöng Jag må han leva och sa puss och kram. Det var underbart att se för de var inte stora då de förlorade dig men de minns dig som om det vore igår. Ditt minne lever kvar och fast du inte finns längre bland oss så finns du inom oss och med oss varje dag.

Vi säger ett STORT GRATTIS. Vi saknar och älskar dig. 










Intressant? 

2 kommentarer:

  1. Så fint du gjort till din älskade pappa.
    I köket står en bukett rosor som jag ska pyssla ihop något av och sätta i minneslunden imorgon, då skulle min älskade pappa fyllt 70år
    Kram Linnea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.

      Då var inte din pappa så gammal när han gick bort :-( Beklagar.
      Kram

      Radera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...