tisdag 3 december 2013

Julklappstips: Spel till barn

Disney Planes, Barnspel


I detta roliga spel ska man komma i mål med sju priser för att vinna. Flygplanen Dusty, Ripslinger och Ishani tävlar mot varandra och det gäller att ta sig så snabbt runt jorden som det bara är möjligt. Som jag skrev så är det sju priser som ska vinnas och priserna får man efter varje vinst på varje flygplats man kommer till. Den som först har kammat hem sju vinster och kommit fram till målet som är i USA har vunnit spelet.

Jag spelade detta spelet med mina fyra minste barn och de tyckte att det var roligt att spela detta. Flygplan är ju relativt nya figurer hos Disney och barnen tyckte att det var spännande att spela med flygplanen. Ställningarna kan snabbt ändras i spelet. Den som har flest priser behöver inte vara den som vinner.

Intressant?

1 kommentar:

  1. Det lätt som ett riktigt roligt spel och jag tror att min 5 åring skulle nog gilla det :)

    Tipsar om en tävling inne hos mig ;)
    http://mammansandra.blogg.se/2013/december/tavling-om-pino-paket.html

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...