torsdag 5 december 2013

Rawson’s Retreat Shiraz Cabernet

Jag brukar sällan dricka vin men ibland är det faktiskt gott och speciellt om man har det till en god middag.  Det finns mängder med olika sorters vin idag och ibland vet man inte vilken man ska ta. När jag köper vin så är det oftast för att ge bort i present och då kan det ju vara bra att veta vad dom gillar för smak. 

De få gånger jag väljer att ta ett glas vin så föredrar jag vitt vin, men rött kan vara gott det ned. Vin från Chile brukar jag köpa men kan köpa något som jag inte tidigare har druckit. 

Det finns ett nytt vin som kommit ut till marknaden och den kommer från Australien och är då från årgång 2013. Alkoholhalten är på 13,5%. Den ska serveras vid 16-18 grader och passar mycket bra till grillade rätter av fläsk, lamm eller nötkött. Det är ett vin som passar bra att ha till sommaren. 

Vinet har ett mycket fruktig smak och har inslag av fat, björnbär, svarta vinbär, mynta och choklad. Visst låter det gott? 

Vilket vin föredrar du? Rött eller vitt? Någon speciell smak?



Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...