onsdag 8 januari 2014

NDP

Läste på nätet att det är hur enkelt som helst att få tag på droger. Det finns i alla städer och byar och folk langar till höger och vänster. Men har de ingen som gör det så finns alltså internet. Många köper över internet och jag förstår inte hur de vågar.

Droganvändarna kommer längre ner i åldrarna hela tiden. Det finns 10-åringar som drogar idag och d är tydligen enkelt för barnen, ungdomarna och även de vuxna att få tag på droger.

Hur vet man att ens barn inte tar droger? Eller köpt hem droger över internet? Hur vet man att ett barn som går i skolan inte använt droger eller rentav säljer droger i skolan?

Vad tycker du om att skolan skulle kunna drogtesta barnen på plats? Ärligt talat så är jag kluven till det. Visst, jag tycker det är bra men är det ingen övertramp på individen som blir testat? Det är hårfint där i mellan faktiskt.

Jag tycker det är bra i vissa fall om det görs diskret samt att eleven inte blir utsatt efteråt på något sätt. Inte blir mobbad av andra elever samt att barnet kan få den hjälp den behöver.

Det finns ett företag som heter NDP. Dessa når du via sidan ndp.nu. Det är ett fristående företag som har marknadens bredaste utbud inom drogprevention. Tänkte att sidan kunde vara hjälp till många.

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Sjubarnsmamma

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...